søndag 29. november 2009

Ljudverket

Jeg tenkte det var på tide å dele min hovedkilde til å oppdage både ny og gammel musikk; Lydverket.


Lydverket sendes på NRK P3 fra mandag til torsdag mellom klokka 20 og 21, og beviser at NRK P3 kan faktisk spille den aller beste musikken på radio, noe dessverre den formaterte musikken som sendes på dagtid svært ofte ødelegger for.

Jeg har hørt på Lydverket i omtrent et år nå, og jeg har oppdaget sjuke mengder bra band for hver sending jeg har hørt på. En stor grunn til at jeg har fått hørt så mye på Lydverket som jeg har, er først og fremst podcast-tilbudet som begynte rundt november i fjor, og jeg har da kunnet hørt på sendingene på iPoden min når jeg vil.

Dessverre forsvant det tilbudet for noen uker tilbake, da IFPI (interesseorgan for de største plateselskapene) og NRK ikke kom til enighet om hvor mye ekstra NRK skal betale for å ha mer enn 50% på podcastene sine. Lydverket, som et musikkprogram strekker seg opp i mot 70% musikk i sendingene sine, og dermed forsvant podcast-tilbudet.

Likevel anbefaler jeg alle som leser denne bloggen høre på Lydverket mellom kl. 20-21 så ofte de kan, og ikke minst følge med på anmeldelser og musikknyheter på Lydverkets hjemmeside.

Tid for gay ass-spørsmål.

Hvordan oppdager du ny musikk? Liker du Lydverket?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene