torsdag 13. august 2009

Them Crooked Vultures sierru?

Som jeg sa, når jeg fikk tre kommentarer skulle jeg skrive et nytt innlegg. Så selv om jeg skal opp klokka halv syv i morga for å dra til Danmark i et tredjedels døgn for å kjøpe plater og spise mat (mine eneste to utgifter), så kan jeg ikke svikte min gigantiske fanbase.
The show is on.

Jupp. Dette er muligens den feteste musikknyheten på veldig, veldig lenge.
Her er en oppskrift på hva Them Crooked Vultures er:

1 stykk tidligere trommis i legendariske Nirvana, Queens of the Stone Age og diverse, og frontmann for Foo Fighters (Dave Grohl er den eneste som passer inn her)
1 stykk mann bak band som Kyuss, Queens of the Stone Age og Eagles of Death Metal (Josh Homme funker perfekt)
1 stykk bassist fra legendariske Led Zeppelin (John Paul Jones)

Hva får man da? Tidenes supergruppe. Neida, jeg kødder ikke, Dave Grohl, John Paul Jones og Josh Homme spiller i samme band.
De har en massiv internettkampanje, som jeg tydeligvis er en del av nå, er satt i gang på Facebook. På akkurat denne siden, som man MÅ bli fan av har man dårlig smak: http://www.facebook.com/crookedvultures
På den sida ligger blant annet en video på 14 sekunder med et svært spesielt riff fra den ene sangen som kommer på deres første skive i høst/vinter.

La oss høre litt på det, shall we?

Så, hva får man sugd ut av 14 sek med et sært, men fetteawesome riff?
Fryktelig lite egentlig, men jeg er ihvertfall sulten på mer. Derfor bør man virkelig gå inn på linken lengre oppe å få dette meg seg, for dette bandet blir sjukt.

Hvis du mot all formodning fortsatt skulle være litt skeptisk har de fått svært bra kritikker på konserten de holdt på søndag for 1800 blodfans.
Man kan lese mer om bandet og konserten her: http://blogs.suntimes.com/derogatis/

Jeg gleder meg som et rent helvete til det kommer noen hele låter fra Them Crooked Vultures!

3 kommentarer:

  1. Jeg kan knapt vente til disse tre store kunstere giver ut sitt første album som samlet supergruppe! Det skal bli en frydens dag når skiven kommer i butikkene, sier nå jeg! Når var det dette albumet skulle komme sa de, ærede Grev?

    Deres helt egne,
    King André

    SvarSlett
  2. Ingen dato satt desverre. Dog, var Rolling Stone Shitty Magazine ute tidlig å hadde albumtittel og release-dato. Selvfølgelig stemte ikke dette i det hele tatt. Møkkablekke.

    SvarSlett
  3. Ekkel å / og feil. Fysj.

    SvarSlett

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene