tirsdag 11. mai 2010

Cult of Luna



Metallsøndag på en tirsdag. Det får så være.

Grunnen til det er at nå som jeg endelig har mulighet, så må jeg bare få delt dette er med deg. Min svakhet for seigmetall er priceless.

Cult of Luna er et sånn fryktelig seigt metallband, og kjører på i den gode, svært atmosfæriske post-metallen, med sine massive monstre av intense partier, for så å roe seg ned i et hav av seighet og lyd. Band som tidligere har gitt ut plater i samme gate, som jeg har elsket helt sjukt høyt, samt fått delt på bloggen er Kollwitz og Isis. Cult of Luna er like fantastisk som de to.

Jeg klarte å snuble over dette bandet sent i forrige uke, og har vært helt sinnsykt betatt av deres siste plate sålangt Eternal Kingdom, siden.¨

Hvem er nu disse karene? Vel, de kommer fra helt nord i Sverige, fra samme by som flinkisene Refused og Meshuggah. Faen til fin by, men hugser ikkje hvilken. Sikkert Umeå. Uansett, på grunn av Cult of Luna har en helt sjuk mektig sludgemetall, med noen jævlig mektige, saktebevegende lydtepper, så er de nærmest et slags kollektiv å regne, med hele åtte medlemmer. To trommiser, tre gitarister, en vokalist, en bassist og selvsagt en kar på elektronikk. Akkurat slik det skal være. Post-metal skal være helt sjukt mektig. Jeg ELSKER Cult of Luna. Din tur. Alt er faen meg perfekt med Eternal Kingdom. Å bare høre på de 20 anbefalingsminuttene er tilnærmet blasfemi. Hør den fra start til slutt, du.

Lytt i Wimp.

Lytt i Spotify.

Grunnen til at jeg ikke fikk publisert noe anmeldelse i går og forgårs går ut på at jeg var på en av de beste konsertene jeg har vært på, med et av Norges desidert beste band: Jaga Jazzist.

I går måtte jeg bruke tiden jeg hadde til rådighet til å snekre sammen en anmeldelse av konserten.
Den kan du lese her.

I morgen: støydansebluesrockting. Vet ikke hva det er. Kult er det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene