mandag 31. mai 2010

Civil Civic



Yo, bitches! Jeg la merke til at det ble litt mye "hardt" forrige uke. Litt mindre rock denne uka. I am dead serious.

Noen vil kanskje kalle dette rock, men da er det i så fall kun fordi denne britiske eller australske (er litt usikker) duoen har en gitarist. Line-upen er i følgende bandet selv en gitarist, en bassist, og en trommemaskin. Min humor.

Skal vi være helt ærlig er dette støypop, med hint av elektronisk musikk i form av en synth de glemte å nevne. Pluss at når de tramper på den verste av effektboksene sine låter bassen som et monster av en dansbar synth. Fordi dette både er dansbart som fy, electrorock-aktig og instrumentalmusikk, så er dette definitivt noe for oss som liker New York-duoen Ratatat.

Dette er bloggmusikk i aller høyeste potens. Ikke fordi det er så fryktelig utilgjengelig, det er det virkelig ikke, men Civil Civic har vært omtalt ekstremt mye på forskjellig musikkblogger world-wide i hele vår hovedsakelig på grunn av det fantastiske åpningssporet på en ellers råbra EP. Låta heter Less Unless, og EP-en heter 1.

Derimot slipper de en ny singel med to låter midt i juli, men allerede kan den kjøpes digitalt på deres nettsider, eller, hvis du ikke gidder å betale, så kan du faktisk laste den ned gratis. Åpningssporet der er også topp i høyeste potens. Lenke? Her. Der kan du også kjøpe 1, for ett pund, hvis du skal ha den digitalt that is. Det gjorde ihvertfall jeg. 5 spor for en tier er tilnærmet gratis.

Når du har funnet ut av at "dette digger jeg", så kan jeg glede deg enda mer: de spiller i Norge denne uka! På torsdag spiller de nemlig på det som kanskje ikke er verdens peneste bar, men definitivt det triveligste i hele verden, takket være mitt kjære TrashPop som arrangerer fisefine konserter der. Hva heter den? Charlies Bar. Hvor er den? I Kristiansand.

Du er en av de sære leserne som jeg faktisk ikke kjenner og av den grunn leser bloggen av andre grunner enn at jeg skal føle meg bra, og av den grunn bor i Oslo (eller andre plasser i landet). Vel, de spiller på Betonghaven i Oslo på fredag. Og hvis alt går etter planen skal jeg anmelde konserten som er i Kristiansand på torsdag, slik at du vet at det blir awesome innen fredag kveld.

Lytt i Wimp.

Lytt i Spotify.

Lytt i Myspace. (Less Unless, C27, Baghdad Break)

Liveopptak/warm-up: Less Unless


Av annet nytt: Jeg har tidligere tipset dere gamle lesere om Major Lazer, et slags gjønemusikk (positiv betegnelse) av Diplo og Switch, to hvite kredible DJ-er/produsenter, som med Major Lazer lager knallsort musikk. Som i rasebetegnelsen, ikke humøret. Vel, de har samarbeidet med La Roux, synthpopduoen med den gingeren, vet du, og de deler ut en ganske så god mixteip helt gratis. TOTALLY FREE! Lenke? Her.

Jeg fikk også skrevet en anmeldelse rett før jeg la meg i går. Den var av debutplata til Nils Bech (for Musikknyheter), en søt fyr med søt musikk, som jeg tidligere har tipset om. Den ble pokker meg god, den anmeldelsen, om jeg får lov til å drite i janteloven for ett eneste sekund. Lenke? Her.

Neste bloggrunde: almanakken sier fisefin indierock fra Britannia. Almanakken har rett.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene