onsdag 26. mai 2010

Sleigh Bells



God dag, mine kjære lovemuffins. Sorry, men denne blir nok ganske så kort. Ble nettopp ferdig med lekser, og har et kort mellomrom til jeg skal henge med et knippe budz.

Som sagt, så skulle det bli hipsterdansepønk idag. Sleigh Bells er et band som er hipster i aller høyeste grad. Av hvilken grunn? Det låter megamoderne, svært særegent, Pitchfork ser ut til å digge det, og ikke minst - det er høyst utilgjengelig, og de aller fleste på denne kloden vil nok hate det.

Jeg var heller ikke megaimponert når jeg hørte dette for aller første gang. Cheerleader-aktig kvinnevokalskrik over noen trommermaskinrytmer rett fra helvete, noen sinnsyke synther og pønkgitar som låter som om den er overprodusert som rene fåkket. Likevel er det noe med støypopen til de to folkene i bandet (en kvinne som sjunger, tidligere fra et random jentepopband + en dude som mekker musikken og har tidligere spilt i et hardcoreband) som jeg faller for. Plata kom forresten i går, så jeg er fanden så kjapp på dealeren denne gangen.

Indiebloggmusikk til tusen, men jeg liker det. Jeg er stygt redd for at jeg vil se ut som en semi-tjukk hipster om ikke så alt for lang tid.

Lytt i Wimp.

Lytt i Spotify.

Lytt i Myspace. (Riot Rythm, Run The Heart, Infinity Guitars)

Neste innlegg: vestlandsk pophardcore

2 kommentarer:

  1. Haha, "det er høyst utilgjengelig, og de aller fleste på denne kloden vil nok hate det."

    Btw, så dette og tenkte på bloggen din:
    "Kjenner du, eller er du selv en musikkblogger? Lovly.no søker alle norges musikkbloggere til å bli promovert på Lovly.no. Vi setter pris på lenker til dine favorittmusikkblogger. Del tips her. Vielen dank." - fra Lovly sin profil på facebook. Tror det er et nytt samarbeid mellom forskjellige musikerorganisasjoner i Norge.

    SvarSlett
  2. Jeg skal nok ikke være så skråsikker på at de aller fleste vil hate det, det er jo popmusik liss. Jeg har likevel en gammel saying inspirert av søppelparti #1 FRP: "Folk flest vet aldri best."
    Ergo, de aller fleste vil hate dette av den grunn at det er bra.

    Hva er shizzlet med Lovly? Skal de kjøre norske-musikkblogger-statistikk, bare kulere enn det høres ut? Jeg tror jeg skal følge nøye med på shittet dems, og så håper jeg de pimper rasset mitt herfra til hælvette.

    SvarSlett

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene