tirsdag 27. april 2010

High on Fire


Mändag. Jeg klarte sjølvsagt å glemme bort ze blågz i gaar på søndag, og dermed har jeg valgt å gjøre det kontroversielle og radikale å forflytte metallsøndagen til mandag tirsdag. Kun for denne gangen, altzå.

Dette fordi dette innlegget ble skrevet i går, men på grunn av nettet er blitt pikk på skulen, så får jeg ikke lastet opp bilder og lignende til imageshack, samt at jeg ikke kommer inn i Spotify. Så glemte jeg selvsagt å publisere det når jeg kom hjem, men her er det - endelig!

High on Fire er en råflott trio stasjonert ved USAs vestkyst, og består av blant annet gitaristen i nå oppløste og helt fantastiske Sleep, et band som på nittitallet stod spissen for stoner/doom-metallen. Jeg må i den anledning takke min kjære pusekatt Trym for å tipse meg om Sleep.

Vel, High on Fire gav i mars ut sitt femte album, og jeg hadde selvsagt ikke hørt om bandet før det. Dette bandet ligger mer i et sludgemetallandskap. Med andre ord, det går fortsatt i den skitseige metallen - bare kjappere.

Prepare for digge riff og en helt sinnsyk eim av svette, digre manneballer - for ikke å glemme en vokal som minner sterkt om Mötorheads Lemmy.

Lytt i Wimp.

Lytt i Spotify.

I morgen: mørk skjeggete popsjel som har gått til syren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene