torsdag 8. april 2010

Jónsi



Taursdag. Jeg kjører på med ukesfersk awesomeness.

(baklager på forhånd mangelfull bruk av streker og dritt. Islanske navn er dritt å skrive)
Jon Sigursson / Jonsi jeg elsker. Denne karen er nemlig frontmann i Islands stolhet: Sigúr Ros, som med flere plater har levert helt fantastisk post-rock. Og jeg liker post-rock. Mye.

Vel, nå er han endelig ute med sitt første album som soloartist (sett bortsett fra at han gav ut et ganske middels ambient-album med sin mannlige kjæreste i fjor (hurra for åpent homofile peepz!).

Uansett, albumet heter Go, og her blir man servert helt nydelig arrangert og storslått kammerpop med strykere, blåsere, slagverk og koringer som fyller lydbildet. Den söte karen synger både på engelsk og islandsk på plata, noe som ikke har så mye å si, ettersom jeg klarer ikke høre forskjell. Han synger fryktelig lyst og fint, altså.

Er litt hastinnlegg, så baklager det, og i tillegg så er jeg litt usikker på om jeg i det hele tatt for ordnet innlegg i morgen. Hvis ikke, så blir det et på lørdag. Retrorock, min venn.

Uansett, nå skal du kose deg med helt fantastisk, ekstremt storslått og (iblant) lystig pop fra en ellers ganske dyster (rent musikalsk) kar.

Lytt i Wimp.

Lytt i Spotify.

Lytt i Myspace. (Anbefalt: Go Do, Tornado, Boy Lilikoi)

Musikkvideo: Go Do

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene