tirsdag 9. februar 2010

AgaiaGanzâ

agaiaganza.jpg

Dette blir en kort en, både fordi jeg skal straks legge meg, og dermed blir dette innlegget nok også fryktelig dårlig, men også fordi jeg har virkelig ikke mye å skvise ut av dette er. Har absolutt ingenting med mangel på musikalsk kvalitet å gjøre

AgaiaGanzâ er faktisk et band fra Kristiansand! Skulle trudd. I all hovedsak er dette soloprosjektet til en kar ved navn Atle Dørum, som visstnok skal ha spilt i ganske betydningsfulle metalband for ca. 10 år tilbake fra min naboby og oppholdssted numero duo - Kristiansand. Desverre må jeg baklage på hans, og sikkert flere gamle fans vegne, for jeg kjenner virkelig ikke til de tidligere sakene hans.

Det som derimot er viktig her er at mannen har laget et blodferskt soloalbum, ved hjelp av noen venner, som ikke er metall i det hele tatt, men derimot en smått eklektisk sak. Det hele låter i store trekk som om forskjellige typer band skulle gjort en koselig, dog mystisk, psykedelisk og skremmende folkpopvri på soundet sitt, toppet med Dørums særegne og engasjerte vokal. Albumcoveret over burde beskrive lydbildet. Grei løsning.

Førstesporet låter litt som Pink Floyd, og sporet som følger låter litt som Radiohead. Alt i alt er dette et album med et par låter av relativt høy kvalitet, og gledelig nok er skiva på Spotify. Absolutt verdt et...

Lytt.

Må forøvrig baklage det grusomt dårlig skalerte albumcoveret på toppen, jeg gjorde en kjapp jobb. Velger man å ikke ha brukbare bandfoto, så får man takke seg selv!

Hva synes du om AgaiaGanzâ?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene