lørdag 6. februar 2010

Lars Vaular


Hei, og sorry. To (nesten tre) dager uten innlegg er en flause av kaliber, men jeg har rett og slett ikke fått tilstrekkelig med tid. Til trøst kjører jeg en forsinket Friday Rewind i morgen, samt den typiske Metallsøndag. Men nå - typisk laurdagsmusikk.

Del tre av fjorårets Bergensbølge-Urørt-trio er Lars Vaular, som er god kompis med begge de to andre delene av Loddefjord-trioen, potheadsene i Fjorden Baby!, og den følsomme alkisen John Olav Nilsen og hans gjeng.

Med fjorårets flotteste stykke norske hip-hopalbum (såfremt jeg kan huske i farta, bedre enn Paperboys, Jaa9 & OnklP, og ikke minst, grøss, Erik & Kriss, har jeg gått glipp av noe - arrestér!), så har herr Vaular blitt en pus i mitt hjerte. Dette kanskje spesielt etter det nylige slippet av hans electrobanger Rett Opp og Ned, som er noe så ekstremt sjeldent som en skitgod russelåt.

Før det deles låter, så er det tid for Vaular-trivia! Ikke bare er han sammen med Losen, eller som flere kjenner ham, Bjørn Eidsvågen, blitt musikknorges ultimate Twitter-duo, så er Lars også fetteren til Norges eldste unge musiker, Sondre Lerche.

Ikke noe mesterstykke av et innlegg, sånn går det nemlig når man skal skrive rundt midnatt på en laurdag. Det viktige er uansett at Lars Vaular er uten tvil Norges nye hiphophåp. Og - Samme Nummer Som i '99 er en låt av toppkvalitet.

Lytt.


Rett Opp og Ned, fra en blodfersk singel med samme navn, og videoen er klippet og redigert av flinkegutten selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene