mandag 22. februar 2010

DU



God mandagskveld. Grunnen til at det har vært tamt i disse kanter den siste uka har med at trengte en liten pause, eller jeg kan si det på den fine måten: jeg har vært på seminar. Nå er det ihvertfall et slags semi-comeback. Celebrate!

Nå føler jeg at inspirasjonen er tilbake, og vi begynner med en fisefin norsk sak.

Overraskende nok er det norsk, for dette låter skremmende mye som svensk musikk. Småsnodig, sløy electronica med en engelskvokal som låter ekstremt svensk, både på aksent og stemme. Ikke at det på noen måte er en dårlig sak, for selv om jeg har fått en del tyn for å ha satt en tung elsk på svensk arbeiderklassindie, eller, svensk musikk generelt, så sier jeg i subjektivitetens gode navn: Hold opp! Tyst!

I all hovedsak er de forrige setningene ganske irrelevante, ettersom dette faktisk er en trio fra Norge.
Som sagt, småsnodig og saktebevegende electropop med masse trommer, gitarer og tonnevis med "svensk" vokal.
De har tidligere gitt ut et album under navnet "Det är jäg som är döden". Sannsynligvis mye av grunnen til at jeg innbilte meg at dette var en svensk gjeng, men kanskje også at en i bandet ser ut som en svensk stereotyp. Jeg har ikke hørt på debutalbumet under et annet navn, men de kom nettopp med en ny skive, tidlig i februar, som visstnok skal være bedre. Den heter Risk and Investment, og er riktig så fin.

Artsy-fartsy og forbannet mørk electropop, der altså. Absolutt verdt at du setter av en fjerdedels time. Nuh.

Lytt.

Vil også benytte anledningen til å drive med litt reklame for mitt kjære TrashPop, som har booket DU til å spille i Kristiansand neste torsdag. Den 4. mars altså. Mer info her. Vi sees der.

Følger du ikke med på Facebook-siden for bloggen kan du trøkke på denne linken hær.
Der poster jeg diverse sjit om musikkrelatert sjit som faller meg inn. Men først og fremst fordi jeg postet linker til mine anmeldelser av Casiokids og Ingrid Olava sine ukegamle album der. De gjorde jeg for Musikknyheter.

Og angående det. Jeg er litt ubesluttsom om jeg skal bruke dem som en "dagspost" på bloggen, eller ikke. Forvent dermed litt ujevnheter på bloggen fremover i den anledning. Sannsynligvis betyr det mer blog-only-stoff, eller kanskje ikke. Stoff blir det ihvertfall.

Uansett, her følger linker til anmeldelsene jeg skrev for Musikknyheter.no forrige uke.
Casiokids - Topp Stemning På Lokal Bar
Ingrid Olava - The Guest

Som en bolledanske ville sagt; tillykke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene