mandag 1. februar 2010

Beste internasjonale album fra 2009!

thexx20beta2020091.jpg

Avstemningen er etter en måned endelig avsluttet, og hele 61 stemmer er talt. Mange takk til alle som tok seg bryet med å lese gjennom alle albumene for å velge seg ut en favoritt.

Jeg er nok en gang skitfornøyd med resultatene. Jeg kan absolutt stå inne for plasseringen til de albumene med flest stemmer. Dere har fisefin musikksmak, og det varmer mitt hjerte.

Vinneren er altså The XX sin XX, en av fjorårets aller flotteste overraskelser. På generelt nivå. Personlig hadde jeg litt vanskeligheter med å velge en favoritt, men endte til slutt med Mew sin nydelig No More Stories... (som jeg forøvrig gav en svak sekser til på bloggen en gang tidlig i fjor høst.)

Vel, her er resultatene i rangert rekkefølge:

19 %: The XX - XX
14 %: Gallows - Grey Britain
9 %: Mew - No More Stories...
8 %: Doves - Kingdom of Rust
8 %: The Dead Weather - Horehound
6 %: Mastodon - Crack The Skye
4 %: Grizzly Bear - Veckatimest
4 %: Animal Collective - Merryweather Post Pavillion
4 %: Green Day - 21th Century Breakdown
3 %: Them Crooked Vultures - Them Crooked Vultures
1 %: The Antlers - Hospice
1 %: Arctic Monkeys - Humbug
1 %: Phoenix - Wolfgang Amadeus Phoenix
1 %: Bat For Lashes - Two Suns
1 %: Passion Pit - Manners
1 %: Yeah Yeah Yeahs - It's Blitz!
1 %: Alice In Chains - Black Gives Way To Blue
1 %: Major Lazer - Guns Don't Kill People... Lazers Do
1 %: La Roux - La Roux

Det var så mange andre som ikke fikk noe stemmer i det hele tatt, og jeg orker ikke skrive opp hele rekka. Bla bakover i arkivene, så finner du de fleste godsakene uansett.

Hva synes du om vinneren? Hvilket album stemte du på?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene