onsdag 17. februar 2010

Massive Attack



Heisann. Har hatt problemer med å logge på Blogspot de siste dagene, derfor har det vært stille i disse kroker. Er fortsatt litt problemer ved tjenesten, så håper at dette funker likevel.

Nu er det tid for et band som har laget en av de finere skivene fra nittallet, Mezzanine.
Som en av fanebærerne for den hippe britiske sjangeren trip hop, som er seige, treige og skitmørke hiphop-beats-aktige saker. Og ofte har disse to karene også blandet inn en del rock i tillegg i musikken. Ikke dumt, og det låter som musikk for et grått, futuristisk samfunn. Jeg tror, etter hvordan det låter, og hva sjangernavnet er, at  narkotripper av et eller annet slag øker kvaliteten i musikken ytterligere.

De fleste burde også ha hørt den helt nydelige låten deres fra Mezzanine ved navn Teardrop, hvor de har med en nydelig sangerinne. Et av poengene til Massive Attack har vært å ha med en hel feit bunke med gjestevokalister, som ofte gjør vokalarbeid flere mil unna hva de vanligvis driver på med. Heller ikke dumt.

Fordi jeg prøver å være et aktuelt monster, så kan jeg informere at denne duoen slapp en ny skive forrige uke, ved navn Heligoland. Jeg har hørt en singel derfra som var en helt grei sak, ved navn Splitting the Atom, og selv om den er med på spillelista er den hakket bedre sammen med videoen. Anmelderne har jevnt over mislikt skiva ganske kraftig, så har ikke tatt bryet meg bryet ennå med å høre gjennom hele. Du kan finne ut av det selv. Derimot viktig å merke seg at Mezzanine er tilnærmet et mesterverk.

Lytt.

Toodles.

1 kommentar:

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene