søndag 28. februar 2010

Every Time I Die


God dag. Jeg har en del problemer med nettleserne på PCen min for øyeblikket, og sliter med å komme inn på forskjellige sider etter hvilken nettleser jeg bruker. For øyeblikket får jeg ikke logget på Blogspot i Google Chrome, og derfor ble det ikke noe innlegg på fredag. Baklager det. Idag har jeg gått imot alle mine prinsipper, og skriver dette fra Internet Explorer. Fysj.

Vel, som alle burde ha fått med seg, så er det idag søndag. Hva betyr det i Kim von Klev-språk? Metallsøndag!

Selv føles dette som en lørdag, og da er ikke den surmulende søndagsstemningen på plass som trengs for å ha en virkelig treffende metallsøndag. Da passer det idag bra med lørdagsmetall / nesten-metall.

Vi tar idag turen til USAs østkyst for å lytte på et nydelig, relativt hardt hardcorepønkorkester ved navn Every Time I Die. Ikke ulikt to andre fisefine hardcoreband fra USA, The Bronx og Converge, og lander en plass i mellom de to i hardhet. Liker du en av dem vil du nok like dette også.

Jeg setter spesielt pris på vokalen i dette bandet, som høres ut som en veldig sint voksen mann med gråten i halsen, og det er litt lettere å tyde hva som synges enn en del andre hardkårband. Sing-a-long-faktoren kaller jeg det. Ikke dumt. Annet enn det er det høy kvalitet på gitarriffene, i tillegg til høy frekvens av partier hvor det er passende og denge hodet frem og tilbake. Gledelig nok er de et av bandene som skal til Hovefestivalen i sommer. Jeg gleder meg.

Lytt.

Etter som jeg har funnet ut at jeg skal SLUTTE å bruke anmeldelser fra Musikknyheter.no som daglig bloggstoff, så skal jeg heller fra nå av linke til stoff jeg har skrevet derfra i bunnen av innlegget som følger publiseringen på Musikknyheter.

Som jeg nevnte i forrige blogginnlegg skulle jeg på konsert med Pony The Pirate i Kristiansand. Nærmere sagt Charlies Bar. Jeg har blitt bedt om å ta bilder av konsertene jeg anmelder for Musikknyheter, og fordi jeg selv er helt evneveik når det gjelder å håndtere et kamera, så har jeg bedt min gode venn Celina bli med meg for å ta bilder, ettersom hun er en sjuk dyktig hobbyfotograf. Sjekk ut hennes blogg http:nolina.blogg.no, som er full av masse andre nydelige fåtås. Her følger i hvert fall konsertanmeldelsen:

Pony The Pirate på Charlies Bar

Vi sees (sannsynligvis) i morgen.

1 kommentar:

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene