mandag 1. mars 2010

Wale



God mandag! For en herlig dag. Idag har jeg kost meg flere nye utgivelser, og har flere å godte meg med utover dagen.

Wale derimot er ikke en av artistene med en dagsfersk utgivelse. Hans nydelige debutalbum Attention Deficit kom i fjor, og er fullstappet med nydelig hip-hop, slik jeg virkelig liker den. Det vil si at tekstene ikke er platte og handler om hvor mange kvinner man har nedlagt/hvor mange purk man har knertet, i tillegg til å ha en veldig organisk produksjon (slik jeg har lært i hiphop-verdenen, så er dette selve musikken) som beveger seg i landskapet soul og funk, med masse gitarer, koringer, piano og blåsere. Dette betyr likevel ikke at det ikke er et knippe mer seige og synthbeat-drevne låter, som også holder god kvalitet.

Denne karen er med andre ord fryktelig dyktig, i tillegg til å ha en haug skitdyktige venner som hjelper til. Hvorfor han har fått med seg Lady Gaga på singelen Chillin' forblir dermed en skammelig myte, tross i at hun gjør en bedre innsats der enn ellers. Hvis du nå kan ignorere det faktum at Lady Gaga deltar på plata kan du nå se frem til å storkose deg med et av fjorårets aller beste hiphop-album.

Lytt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene