fredag 4. juni 2010

LCD Soundsystem



Endelig var det en dag jeg ikke fikk tid til det på. Jeg holdt meg ganske lenge denne ganga. Vel, jeg har fikset meg slik til at det står "neste gang" og ikke "i morgen". Ehehehehe.

Nok lurifaxeri. LCD Soundsystem er nok ikke et så fantastisk ukjent navn, men vi tar en kort gjennomgang fra hjernebarken likkavæl.
Ledet av halvgamlingen James Murphy, så har han nå på tre plater mekket råflott og ganske egenartet musikk med inspirasjon fra dansemucik, (post-)/pønk og disko. De andre medlemmene er kun med live, ser du. Mulititalent this guy be. Jeg hører også han var en rockedude før, men så har han blitt Mr. Electronik. Interesting.

Jeg er ikke helt i toppform idag, så jeg antar dette her får holde. "Hva feiler det Kim?", tenker du sympatisk. Jeg er litt syk (mest i halsen), jeg har skrevet ca 2000 ord idag, men verst av alt - en av mine dumme kompiser fikk meg til å klippe mitt alt for lange ragg. Dermed har jeg gått fra å se ut som en søt stoner til å se ut som en alt for stor barneskoleelev. Den jævla skjeggveksten får faen meg komme opp i fart fryktelig snart.
Det må også merkes at jeg kun har låter fra den nye plata. Ikke bare fordi jeg ikke har hørt på de to forrige (jo, egentlig, med unntak et fåtall låter).

Vel, This Is Happening - cool shits.

Lytt i Wimp.

Lytt i Spotify.

Musikkvideo: Drunk Girls (denne er hovedsakelig for titting)


Hver gang det er månedsskifte, så er det tid for at meg og min kolleger i Musikknyheter smeller sammen en liste med våre favorittlåter fra forrige måned. Lenke finner du her.

Neste gang / på søndag blir det endelig den metallpønksaken jeg preika om tidligere.

1 kommentar:

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene