onsdag 2. juni 2010

The National



Emorock av gamliser, for alle. Ihvertfall dere. (heart)

Nuvel, det er ikke snakk om emorock i den forstand der man kaster tanker til Jared Letos møkkaband 30 Seconds To Mars, inkludert baronene selv, My Chemical Romance. Her er det snakk om halvgamle, bitre menn som hater livet sitt og seg selv, og bygger storslåtte, vakre og moderne post-punk-melodier rundt barytonvokal om disse emnene.

Mer å frykte føler du? Vel, jeg ville aldri anbefalt noe gamlingmusikk, (Mark Knopfler hinthint) ettersom jeg synes det er døveste i hele verden. Dette er derimot noe så uvanlig som vakker musikk av halvgamle menn.

De slapp i forrige måned en absolutt fabelaktig plate ved navn High Violet. Som nesten alltid, så hadde jeg heller ikke hørt om The National før denne plata kom. Jeg får ta igjen det tapte om ikke så alt for lenge. 

Av info jeg memorisere meg frem til, så er de amerikanske, og fra Ohio, men bosatt i Brooklyn, New York. Forbanna hipsterplass, ass. Søt funfact: det er to søskenpar i dette bandet.

Lytt i Wimp.

Lytt i Spotify.

Lytt i Myspace. (Afraid of Everyone, Bloodbuzz Ohio)

Liveopptak: Afraid of Everyone (bør sees. ganske så utmattende, om jeg får si det selv.)

Neste gang blir det kul dance-punk.

6 kommentarer:

  1. Er ikke dette en musikkblogg? Trodde de skulle være litt mer nøytrale, dvs. ikke kalle band for møkkaband. Din blogg, greit, men litt provoserende er det uansett. Jeg er her for å finne mer musikk, ikke for å høre negativitet om band jeg personlig syns er gode. =)

    SvarSlett
  2. Jeg har alltid vært veldig på at denne bloggen er svøpt i subjektivitetens gode ånd.
    Ikke at jeg har et megajag på at denne bloggen skal være helt unik, men hvis poenget er at musikkblogger skal være nøytrale, så kan man vel si at jeg kjører en litt annen greie.

    Leit hvis jeg skremmer deg vekk, men formatet vil forbli det samme nevertheless.

    SvarSlett
  3. For å få spamme litt mer:
    Litt av greia, hovedsakelig for at jeg kan gjøre dette til et daglig rituale jeg kan sette ekstremt høy pris på selv, så er tonen i det jeg skriver ganske lettbeint.

    Nuvel, av den grunn regner jeg med et fåtall folk vil like dette bedre enn mer streite alternativer, mens jeg muligens dytter en god del andre folk vekk. Det får så være.

    SvarSlett
  4. Hehe, okei. Men jeg er ikke så enkel å bli kvitt, dessverre. ;)

    SvarSlett
  5. Å, dette likte jeg. Og jeg er faktisk enig med deg angående emorock, uten at det er en diskusjon jeg har tenkt å blande meg mer opp i.

    SvarSlett

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene