fredag 25. juni 2010

Lissie



Ikke bare er kvinnen på bildet over skitvakker (jeg er megasvak for chicks med fregner, kan være gingergenene mine (ta det med ro, jeg er bare daywalker)), men hun kan lage fin musikk også, i tillegg til å synge fabelaktig. En kombinasjon som gjør ekstremt høye utslag på sexymeteret - ta for eksempel Alison Mosshart i The Dead Weather og The Kills - muligens den mest sexy kvinnen i live.

Lissie er såvidt jeg har forstått fra den o store solskinnstat, California, og var et problembarn når hun var ung. Det får henne til å falle på sexymeteret, men det har nok ført til at hun har inntatt store mengder sigg og whiskey, noe som har gitt henne en fisefin stemme som passer som smurt inn i musikken hennes.

For her blir man i all hovedsak servert solfylt veskystrock med tilgjengelige og skikkelig fine popmelodier i bunn, men hun tar også en del avgreininger til Band of Horses-aktige alt.country-landskaper og Fleet Foxes-aktig-folk.

Hun slapp en EP i fjor, men debutplata hennes kom denne uka, og heter Catching A Tiger - definitivt et av ukas aller største høydepunkter hva plater angår. Fytti. Hun spiller også på Slottsfjellfestivalen i sommer.

Lytt i Wimp.

Lytt i Spotify.

Lytt i Myspace. (When I'm Alone, Everywhere I Go, In Sleep)

Musikkvideo: When I'm Alone


Idag har jeg hatt lite å gjøre, så jeg har brukt en god del tid på å sette sammen spillelister/von Klev mixtapes for de fire virkelig store festivalene som en vurderer å dra på, ihvertfall her på sørlandet; Slottsfjell, Hove, Øya og Roskilde.

De er i all hovedsak sortert etter når bandene skal på, men Øyafestivalen har ikke satt opp nøyaktige spilletider ennå, så det skal fikses på når festivalen offentliggjør akkurat dét.
Så, disse fire (jeg kommer nok til å lage flere for andre festivaler) er en guide fra meg til deg om hva du bør gå på i løpet av disse festivalene. Likevel, et par viktige ting å merke seg: det er ikke alt som skal på festivalene som er i Spotify. Ta for eksempel Hove: fire av de tingene jeg gleder meg aller mest til - Arcade Fire, Yelawolf, Fuck Buttons, Neon Indian - mangler.
Ta også høyde for at det er noen band (spesielt med Roskilde) som jeg ikke har hørt noe på, men i all hovedsak har jeg med disse listene filtrert ut alt det sjukt rævlige skitet - selv om det egentlig kun er nødvendig med Hove, som har mye drit på programmet. (Pendulum & Paramore hinthint)

von Klev Hovemix '10

von Klev Roskildemix '10

von Klev Slottsfjellmix '10

von Klev Øyamix '10

Neste gang blir det en legendarisk hip-hop-sak som gjør meg skikkelig patriotisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene