fredag 18. juni 2010

Avi Buffalo



Tjobing. Nok en dag, og jeg er (For en gangs skyld. (Fåkk, jeg er en jævla emo.)) ganske lykkelig. Da funker fisefin sommerpop ypperlig.

Jeg dreit med selvsagt forrige gang vi var inne på dette (The Drums), og så at de var fra California. Det er de ikke, de er fra Brooklyn, men sånn går nu dagan når man nekter å gjøre research.

Derimot er en ting rimelig sikkert: Avi Buffalo er fra California. Og det låter sånn også. Med kvartettens debut fra mars blir man servert solskinnspop av beste merke, med Beach Boys-referanser i form av orgler, klapping, koring og alt for koselig stemning. I tillegg til en god del gitar. Det må også sies at det er litt country-rock- og folktendenser over dette i tillegg til surfpopen.

I tillegg må det nevnes at vokalen og det tekstlige er litt småpubertalt, men det er en grunn til det. For som med Kråkesølv og The xx, så er det også her pur unge folk på ca. 20 år som spiller i bandet. Perfekt for en kid som meg som trenger litt sommerlig gitarpop å "chille" til, som jeg også kan "kjenne meg igjen i".

Ikke så veldig mye mer å si egentlig, annet enn det er litt leit at den selvtitulerte og fantastiske plata deres dessverre ikke er på Spotify, men det er smakebiter på Myspace, ihvertfall. Takk Allah. Jeg har faktisk lagt inn en sak nedenfor der man kan laste ned singelen fra plata gratis. What's It In For heter den.

Lytt i Wimp.

Lytt i Myspace. (Truth Sets In, What's It In For)

Musikkvideo: What's It In For


Last ned: What's It In For

Neste gang blir det skrudd, men koselig norsk undergrunnspop.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene