onsdag 27. januar 2010

Delphic


Hei. Tenkte jeg skulle dele en blodfersk og relativt god sak jeg snublet over nylig.

Delphic består av tre (muligens fire) britiske karer fra Manchester, som har laget, ja, hva skal man si, alternativ dansemusikk. Deres debut kalt Acolyte kom forrige mandag, og fordi kule albumcover har en veldig stor tiltrekningskraft på meg, så tok jeg til å lytte på skiva. Og gledelig nok, så er det en del ganske så gode låter å finne der.

Det er mye synth, mye refrenger, og generelt gode og dansbare låter, i tillegg til en smått undertrykt gitar, som iblant får sjansen til å klemme inn en solo og noen fine riff, noe som har blitt en fisefin mikstur av indierock og dansemusikk. Når man i tillegg slenger på engelsk aksent, så er det ikke lange veien til å trekke paralleller til Bloc Party sin skive fra 2008, Intimacy. Jeg har ikke hørt så mye ennå at jeg kan bedømme om den er bedre enn den, men uansett hvor flott band Bloc Party er, så kan man med ærlighet si at det er en del dølle låter på den skiva - dog, noen fryktelig fine. Som en siste infosak: Acolyte er tidvis også noe progressiv og svevende. Ikke dumt.

I all ærlighet så vet jeg virkelig ikke så mye mer om bandet, så det er litt vanskelig å skrive særlig mye lengre om Delphic. En fisefin debut, ihvertfall.

Lytt.

Hva synes du om Delphic?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene