fredag 1. januar 2010

Årets beste norske album - Resultater

krakesolv061.jpg
Ettersom jeg kommer til å fjerne avstemningen for 2009s beste norske album snart, for å gi plass til årets beste internasjonale album, så tenkte jeg at jeg skulle poste resultatene akkurat her. Takk Jesu for at dere er flinke til å stemme. Det ble 61 stemmer til slutt. Mange takk for å ha tatt deg bryet.

1. Kråkesølv - Trådnøsting 39% 24 stemmer
2. Röyksopp - Junior 11% 7 stemmer
3. Bigbang - Edendale 9% 6 stemmer
Skambankt - Hardt Regn 9% 6 stemmer
El Caco - Heat 3% 2 stemmer
7. Montée - Isle of Now 1% 1 stemme
Datarock - Red 1% 1 stemme
8. Superfamily - Guns Tonight 0% 0 stemmer
Airbag - Identity 0% 0 stemmer

Jeg er jo selvfølgelig ikke helt enig i alle plasseringene, men det ville vært rart om noen i hele verden var det.

Dermed slenger jeg med mine topp fem norske album i år.

1. Kråkesølv - Trådnøsting
Les hva jeg har skrevet om Kråkesølv.

2. Montée - Isle of Now
Les hva jeg har skrevet om Montée.

3. Röyksopp - Junior

4. The Cumshots - A Life Less Necessary
Les hva jeg har skrevet om The Cumshots.

5. Datarock - Red
Les hva jeg har skrevet om Datarock.

Hva er din norske favorittskive fra 2009? Er du fornøyd med resultatet?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene