søndag 3. januar 2010

Syrach

Det er søndag. Det er mørkt ute. Det er kaldt. Og skolen begynner igjen på tirsdag. Hva passer vel da bedre enn et saftig stykke doom metal?

Hvis jeg har det dritt, ikke emodritt, bare dritt, så pleier jeg å høre på metall. Kanskje det motsatte av hva andre ville gjort. Jeg ser for meg at de fleste som har det dritt hører på sympatisk Grey's Anatomy-musikk.
Men som sagt, når jeg har det dritt hører jeg på metall. Det har den fine egenskapen at det får alt som er dritt til å bli mindre dritt, fordi metall er utelukkende bygd på idéen at noen en gang i tiden har tatt det ubeskrivelig dritt. Da er det beste man kan få den mørkeste og tyngste metalsjangeren: doom metal.

Norske Syrach er et sånt band. Det er dødsmørkt, går sakte fremover med sine nydelige, dødsseige riff. Det komplette soundtracket til dommedagen, både i form av musikk og tekst. Selv om det er vanskelig å hente noe ut fra det de synger. Jeg er nemlig ingen kløpper på å tyde metalvokal.

Syrach slapp i fjor et nydelig stykke doom metal i form av A Dark Burial. Tittelen i seg selv er like mørk og jævlig som låtutvalget. Positivt ment.
Pluss at de på coveret har på seg doom-bekledning numero uno: monkekapper.

Syrach er rævbra, norsk, doommetall som er så absolutt verdt din tid.


Hva synes du om Syrach?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene