fredag 29. januar 2010

The Low Frequency In Stereo



Hei. Jeg fant ut av at en del av sakene jeg anbefaler har blitt litt gjemt vekk i arkivene, så jeg har tenkt lenge på hva jeg skulle gjøre med det. Ideen er foreløpig å poste et slags gjenopplivingsforsøk hver fredag, for så å fikse den opp fra hvordan den så ut tidligere.
Ikke bare får jeg anbefalt noen oversette saker på nytt, men jeg får også fikset opp sida over en ekstrem lang tidsperiode. So here it goes.

The Low Frequency In Stereo er et nydelig band fra Haugesund med litt for langt navn. Grunnen til at jeg kjører en anbefaling på denne nok en gang bygger på at de gav ut et av de langt bedre norske albumene i fjor, i form av Futuro, som dessverre er blitt ekstremt oversett.

Denne skiva er litt annerledes fra de tidligere albumene deres, som var veldig typiske post-rockskiver, med mørke låter som bygde seg opp og ned i intensitet, i tillegg til at det var fryktelig lite vokal. Her er låtene litt mer rockete poplåter, som låter litt som de kunne vært fra 70-tallet, mye takket være et ganske psykedelisk lydbilde, men med et moderne preg. I tillegg til dette, så gir samtlige medlemmer sin del vokalmessig. Likevel sitter fortsatt litt av post-rockånden igjen i låtene.

Annen fin trivia - to av medlemmene i bandet spiller også i semi-supergruppa The Megaphonic Thrift (trykk navnet for å lese anbefalingen av det bandet), som snart følger opp EPen sin i høst med et debutalbum. Det gleder ihvertfall jeg meg til.

The Low Frequency In Stereo er med andre ord et knallgodt og variert band med alt for lite oppmerksomhet.

Lytt. (oppdatert spilleliste)

Hva synes du om The Low Frequency In Stereo?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene