fredag 15. januar 2010

Motorpsycho


La meg introdusere til dere...
...et av de beste norske bandene noen sinne.

Med tre trøndere har Motorpsycho siden sin start på slutten av åttitallet vært et av de mest interessante og mest produktive bandene vi kan skryte på å oss å ha i Norge.
Selv idag, over tjue år siden bandet ble sammen, så lager de fortsatt knallgode album. Utrulig. Dessverre alt for oversette album.

Apropos akkurat det - Motorpsycho slipper nytt studioalbum på mandag, som, etter alt jeg har klart å forstå, kun fått knallgode anmeldelser for så langt. Derfor deler jeg dette nydelige bandet med deg nå, slik at du kan glede deg til mandag. Og som med Vampire Weekend, så kommer jeg til å skrive en slags anmeldelse for Heavy Metal Fruit, som den skiva heter, i løpet av neste uke. Forhåpentligvis.

Hvordan låter Motorpsycho undrer du kanskje? Vel, de har holdt på lenge, og dermed gjort en del forskjellig, men alt i alt vil jeg i korte trekk kalle det psykedelisk og melodisk ballerock. Betegnelsen ballerock burde si seg selv - hard og macho rock med nydelige gitarriff.

Den gamle trommisen som hadde vært med helt fra starten sluttet i bandet for et par år tilbake, som nå er byttet ut med en like dyktig, ung jazztrommis som ligner på H.T. fra Scooter når han har kort hår.

Motorpsycho er jommen så produktive at de slapp sitt forrige album i august, døpt Child of the Future. Det albumet skapte litt kontroverser, ettersom det ble gitt ut utelukkende på vinyl. Jeg har likevel klart å funnet en knallåt til dere derfra på YoTube. Men først noen godbiter fra Spotify.


Cornucopia (...or Satan, uh...Something) fra Child of the Future.

Hva synes du om Motorpsycho?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene