mandag 21. desember 2009

Bat For Lashes

batforlashesenelprimave.jpg
Bat For Lashes består egentlig bare av denne nydelige engelsk-pakistanske piken, ved navn Natasha Khan.

Atter en gang må jeg bare beklage til den potensielle fansen, jeg har ikke hørt på det første albumet hennes, men kun den nydelige skiva fra i år, Two Suns.

Bat For Lashes er nydelig, drømmende og mystisk pop som er fryktelig vanskelig å dumpe i noen sjanger egentlig, det er så mye flott kokt sammen til en nydelig gryte. Litt rock, litt electronica. Pluss masse annet rart. En annen viktig detalj: ikke er hun bare flink til å skrive musikk - hun er helvetes flink til å sjunge!

Og ikke minst er Daniel en av årets beste låter, og Glass har helt amazing perkusjon.


Hva synes du om Bat For Lashes?

Grunnen til at det ikke var noen anbefaling i går er av den grunn at jeg har tatt en foreløpig bestemmelse på at røde dager vil være anbefalingsfrie. Ikke fordi jeg mener at hviledagen skal holdes hellig, tvert imot, jeg digger søndagsåpne butikker. Heller ikke fordi jeg har lite tid på de røde dagene, det er jo tross alt en fridag. Jeg har tatt det valget fordi det er mye helligdager fremover, så det er tatt en formell bestemmelse på det. Men først og fremst fordi jeg er redd for å gå tom for band, selv om det ville bety at jeg skulle oppdatert bloggen hver eneste dag i et helt år.

Bare så det er sagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene