fredag 4. desember 2009

Sigh & Explode

...på tide å fortsette med dekningen av de beste norske skivene i år, denne gang Sigh & Explode.

Denne gjengen med unggutter slapp tidlig i vår sitt debutalbum, These Seem Like Tarantulas, et fisefint stykke screamo hardcore med lange, kompliserte sangtitler, ta for eksempel "Eyes and Limbs Are Waiting For Contact With These Macabre Tools". Jeg burde kanskje mislike knoteri som det der, men jeg digger sånt. Så det så.

Det hele er også relativt progressivt, har nydelig trommespill og har en salig kompakt lyd. Det er til tider også fryktelig mye støy i lydbildet. Flere pluss i min bok.

Det er ikke stort annet å si enn at dette er årets norske hardcore-utgivelse, men hardcore-guruen Aron må svært gjerne arrestere meg for den uttalelsen.

Forøvrig, de som likte Snöras vil høyst sannsynlig like dette bandet.

Hva synes du om Sigh & Explode?

3 kommentarer:

  1. Jeg digger deg Kim <3 Man har jo også Social Suicide: Kansas City Shuffle, en utgivelse jeg personlig syns var en smule bedre, men tror nok flest ville vært enige med deg. ILU <3

    SvarSlett
  2. Kansas City Shuffle er fisefin den og. Forhåpentligvis vil debutalbumet til Social Suicide blåse hoder når den kommer. Vet du noe om et debutalbum?

    SvarSlett
  3. Nei, har ikke peiling. Vet bare at de har den deiligste EP-en <3

    SvarSlett

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene