fredag 11. desember 2009

Modest Mouse

Joda, jeg har skrevet om Modest Mouse tidligere. Men dette bør nesten få bli et særtilfelle.
Saken er slik, da jeg skrev dette, så hadde jeg hørt bittegrann på en fisefin EP med restelåter. Nå har jeg hørt ekstremt mye på tre studioalbum, og bandet har vokst seg til å bli et av mine favorittband.

Dette på grunn sine fantastiske småskranglete indierocklåter med strykere, blåsere, banjo og masse annet ukonvensjonelt kos. Og ikke minst vokalisten, og bandets main man, Isaac Brock, som synger og skriker med sin søte lespevokal fra en annen verden. De kan forøvrig skryte på seg å lage så bra låter at gitaristen i The Smiths ble medlem i bandet. Kudos.

Spesielt albumet deres fra 2000, The Moon & Antarctica er et nydelig mesterverk av et album, noe småpsykedelisk og langt mer seriøs enn de to andre helt nydelige skivene, Good News For People Who Love Bad News, fra 2004, og We Were Dead Before The Ship Even Sank, fra 2007.

Jeg elsker Modest Mouse.

Lytt.

Hva synes du om Modest Mouse?

Sånn by the way, baklager at det ikke var noe pimping i går. Dataproblemer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene