torsdag 24. desember 2009

New Violators

3297834511a00fb4de17o1.jpg
Fåkkitt. Å lage regler om å ikke forfatte anbefalinger på røde dager var noe komplett vrøvl. Nok om det.

New Violators er et av flere band dette årtiet som har klart det mesterstykket å lage god åttitallsmusikk. Som jeg har nevnt tidligere, så har jeg et mektig hat mot spesielt en del synthpop fra åttitallet. Det er kleint, døllt, smertefullt og rævlig i de aller fleste tilfellene. Men når artister som vokste opp med den grufulle musikken på åttitallet har satt seg ned i ettertid for å lage den samme popen, så har det i mange tilfeller fungert ypperlig.

På åttitallet fantes det et megapopulært band ved navn Duran Duran, som blandet popete rock sammen med åttitallssynthpop, som gir meg høyst negative frysninger når jeg hører på det idag. Men idag har spesielt ypperlige Superfamily fra Moss fulgt akkurat den samme oppskriften, og laget poplåter jeg kan like, men også et kjekt orkester ved navn New Violators fra Trondheim.

I motsetning til Superfamily som virkelig lever opp til navnet sitt med syv-åtte kjekke gutter, så er dette bandet bare tre medlemmer. Men likevel låter det omtrent like storslått, takket være synther og mektige refrenger.
Med sine tre magiske fingre har altså New Violators klart å gjøre mesterstykket å lage god åttitallspop. I 2009.

Selv om bandet begynner å bli et par år gammelt, så kom de først med den selvtitulerte debuten sin i år. Et nydelig stykke åttitallspop. Trodde ikke jeg kom til å si det.


Hva synes du om New Violators?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene