tirsdag 8. desember 2009

Local Natives

localnatives.jpg
Local Natives sitt debutalbum Gorilla Manor høres ut som om Fleet Foxes skulle bodd i storbyen, i stedet for barskogstaten Washington. I stedet er det en gjeng unggutter fra Los Angeles med evne til å lage god indiepop.
For likhetene er der. Det er indie av høy kvalitet, storslåtte melodier og mer vokalharmonier med lyse herrestemmer enn hva som skulle tilsi å være sunt.

Grunnen til at dette låter som et urbant Fleet Foxes er at det er hakket raskere, med definitivt mer elektrisk gitar, og mindre harmonisk som fjelltur-i-harmonisk-landskappopen til Fleet Foxes. Omtrent like vakkert er det likevel.

Jeg snublet faktisk over dette bandet i går, og pimper det allerede nu. Jeg vil gjerne begynne å pimpe mer saker så raskt jeg snubler over det. Så, hvis det ikke er noen innvendinger på det, så vil det skje meget oftere.


Forøvrig, du kan laste ned skiva fra Platekompaniet for kun 33 kroner hele denne uka. Det gjorde ihvertfall jeg. Det var forøvrig på grunn av det tilbudet at jeg oppdaget dette fisefine bandet.

Hva synes du om Local Natives?

2 kommentarer:

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene