onsdag 24. mars 2010

Broken Bells



Onsdag. Juhu. Idag hadde jeg håpet å få skrive en anmeldelse, men jeg har heller brukt hele dagen på å kjøre meg opp på relativt sjuk mengde nye og "nye" band. Godt for meg, som i ettertid betyr godt for bloggen, og til slutt betyr godt for dere. Tjobing!

Idag skal vi, slik jeg nevnte i går, ta for oss noe Gorillaz-semirelatert. Danger Mouse er en fin fyr som er/var den ene halvdelen av Gnarls Barkley, mekket et par mixtæipærr, samt gjort en del produsentarbete - for blant annet Gorillaz. Nå er han aktuell med en ny duo, sammen med James Mercer, som er frontmann i det trivelige bandet The Shins. Dette låter heller ikke forferdelig ulikt noe av det Danger Mouse har gjort tidligere, som blant annet Gorillaz. Ingenting er som folk med en signatur.

Broken Bells er hovedsakelig fisefin og trivelig gitarpop, men med Danger Mouse sin unike touchorinno. Med andre ord er det mye småsnodige lyder, og en del perkusjon og synther som er puttet på slik hans varemerke skulle tilsi. La oss kalle dette The Shins med Danger Mouse som allmektig produsent. En ting er sikkert, fint er det. Det må likevel sies at plata var litt skuffende, spesielt etter hvordan forventningene mine var etter å ha hørt masse på The High Road, men jeg har tatt med noen av de låtene som absolutt er verdt å få med seg. Er heller ingen dum idé å likevel gi hele skiva en lytt.

Lytt i Wimp.

Lytt i Spotify.

Lytt i Myspace. (Anbefalt: The High Road, Vaporize)

Musikkvideo: The High Road


I morgen: trøndersk tubarock!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene