torsdag 18. mars 2010

Susanne Sundfør



For tre dager siden slapp Susanne Sundfør / Norges vakreste stemme sin oppfølger til debutalbumet hennes. Kanskje dette er noe kontroversielt, men jeg likte aldri førsteplata hennes. Alt for kjedelig og naivt, derimot kommer hun med den nye plata til sin rett som en bekmørk og moden kvinne.

Derimot har jeg gledet meg som en en middels stor, hårete og småfeit 17-åring / som meg selv siden jeg hørte førstesingelen til den nye plata med samme navn. Ekstremt vakker og mørk orgellåt.

Vel, plata i seg selv er over middels overveldende. Her har Jaga Jazzists mesterhjerne Lars Horntveth fått gjort mye sinnsvakt og originalt som produsent av plata, og har slengt med episke orkesterarrangementer, synther og trommemaskiner over Sundførs helt fantastiske sang. Det fremstår likevel litt som om Herr Horntveth har fått lov til å gjøre i overkant mye, for selv om det låter ekstremt vakkert, så fremstår det ikke så veldig mye som om Frøken Sundfør har skrevet en del av låtene. Men, ikke la dere skremme - dette er bekmørkt, arstyfartsy og aldeles nydelig.

Skal skrive en god del lengre anmeldelse av plata i morgen for Musikknyheter.no. Den kommer med innlegget i morgen.

Lytt i Spotify.

Lytt i Wimp.

Lytt i Myspace.

Videoen til nevnte singel, The Brothel.


I morgen blir det igjen en Friday Rewind, slik at jeg kan renske opp i gammelt dritt, samt få gjen-promotert en av fjorårets aller sterkeste plater.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene