mandag 8. mars 2010

Four Tet

263461f.jpg

Ny uke - nye skiver. Ikke så veldig relevant idag, ettersom denne plata er (hvis jeg skal gjette / forsøke å huske) omtrent en måned gammel. Ikke like mye interessant av utgivelser denne uka som den forrige.

Four Tet er visstnok soloprosjektet til en britisk kar ved navn Kieran Hebden, som vanligvis spiller i et eller annet post-rock-band (jeg liker ikke å gjøre research når det skal forfattes på blåggen) jeg sannsynligvis burde ta en nærmere titt på. Hvorfor? Fordi han nettopp slapp en nydelig electronica-plate ved navn There Is Love In You. Som Four Tet, sjølvsagt.

Her låter det som om det er gjort mye klipping, liming og mixing av masse andre låter, og satt sammen til (stort sett) fryktelig lange og dronete låter som låter som techno for folk som forsøker å sovne. Det er en/et kompliment. Aldri visst om det er intetkjønn eller hankjønn.

Fortreffelig album, og saker for folk som digger de mindre poppete sakene til Röyksopp. Noe alle gjør (untatt idioter, som stort sett er definert som: metalheads).

Lytt.

Takk for meg, og god natt. I morgen er det endelig tid for litt av den svenske og deprimerte arbeidklasseindien jeg liker så godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene