fredag 12. mars 2010

Field Music



Heisann. Du grubler kanskje over hvorfor det ikke var noe innlegg i går eller forgårs. Jeg har vært på konserter i Kristiansand.
På onsdag var det en helt grei konsert med Navigators. Derimot ble jeg mindblown i går av et nydelig band kalt Masselys. Sikkert en femtedel hva antall oppmøtte angår, men tre ganger så bra. Kommer selvsagt tilbake til dette bandet ved en senere anledning.

Idag kommer derimot retrorocken jeg lovte til onsdagen. Field Music er et nydelig tremannsband fra de britiske øyer, som nettopp gav ut et helt strålende dobbeltalbum på tyve låter, med en slags moderne indierock-vri på råflotte 60- 70-tallsband som Cream, The Beatles og Led Zeppelin. Mye gitar, mye trommer, mye storslåtte låter med masse flerstemt vokal. Til og med litt fin og bastant McCartney-bass. Glede for både unge hipstere som mener gammel musikk stinker og gamlinger som mener ny musikk stinker, og selvfølgelig mye mer glede for oss i mellom som ikke er idioter.

Lytt. (Spotify)

Nyt. (Wimp)

Som du sikkert skjønte kommer jeg fra nå av til å ha en spilleliste i Spotify, og en for Wimp, ettersom sistnevnte gruser førstnevnte i hva kvalitet angår. Det betyr også at dere idioter med Spotify får skaffe dere Wimp relativt fort (trykk her, eller spør etter invitasjonskode i kommentarfeltet), ettersom jeg kommer bare til å linke til Myspace-sidene hvis ikke Spotify har artisten jeg har laget spilleliste for i Wimp. Skaff det innen søndag, for da skal metallbandet bak et av årets beste album anbefales. Just sayin'.

Fordi jeg ikke har hatt innlegg på to dager tar jeg meg selvsagt ikke fri i morgen. Da blir det et sør-afrikansk band som låter som The Mars Volta. Glæd dæ.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene