søndag 28. mars 2010

The Dillinger Escape Plan



Metall-søndag. Woohoo! Som jeg har lovet, så blir det idag et av mine favorittmetallband: The Dillinger Escape Plan.

Mitt forhold med dem, som med de aller fleste band, er ikke så forferdelig langt, og jeg begynte å høre på disse karene fra rasstedet New Jersey / Noo Jousi for mindre enn et år siden, men med fire helt amazing skiver, der den ene har en unik bruk av elektronikk i metallmusikk, så har jeg lært meg å elske dette bandet ekstremt høyt.

I hovedsak er dette metalcore, iblant med helt sjukt intense jazzaktige rytmer med en helt sjuk energi, kombinert med mer melodiske partier med knallsterke riff og eksperimentell instrumentbruk, som trommemaskiner, jazzpiano og trombone. Progressive og tekniske saker, må vite.

Vel, de slapp nettopp sitt fjerde album, Option Paralysis, og jeg publiserte en relativt langt anmeldelse av den på fredag, som muligens er deres aller beste plate så langt. Hurra. Blogginnleggene mine skal ikke være særlig lange av natur, men hvis du er interessert i å ta en lengre dypdykk i bandet og hovedsaklig det nye albumet, trøkk på linken nedenfor.

Anmeldelse: The Dillinger Escape Plan - Option Paralysis

Jeg ELSKER The Dillinger Escape Plan. Nå er det din tur. Mathcore in my heartz.

Lytt i Wimp.

Lytt i Myspace. (Anbefalt: Farewell, Mona Lisa, Milk Lizard, Black Bubblegum, Fix Your Face)

Musikkvideo: Farewell, Mona Lisa


I morgen: skotsk indierawk. Juhu.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene