søndag 21. mars 2010

Third Brigade



Da ble det to innlegg på denne tamme søndagen. Utruleg.

Third Brigade er tre ungfoler fra Skien eller Porsgrunn. Enten en av dem. Ikke bare sliter jeg med å definere skillet mellom de to, men jeg har heller ikke tid / bry til å sjekke fakta, ettersom jeg tar bussen til Thom Hell-konsert om kort tid.

Av den grunn må dere også tilgi meg for et megakort innlegg. Third Brigade gav nettopp ut sitt debutalbum, som er en skive stappet med fin alternativ metall. Kanskje ikke så megaalternativ sjanger, men vi snakker relativt mørk, dog tilgjengelig metall med fine gitarriff, mye vokalharmonier og storslåtte refrenger. Høres kanskje litt tamt ut, men alt som er bra funker. Third Brigade låter med andre ord ikke forferdelig ulikt hva Tool hadde på sin første plate, som kom i 1993, hvis jeg ikke tar helt feil. Uviktig.

Kanskje ikke en av de mest spennende metallsøndagene, men dette er fine sakær likkavæl. Neste søndag blir derimot råflott, med et av mine favorittband innen metall. Gled dykk.

Lytt i Wimp.

Lytt i Spotify.

Lytt i Myspace. (Anbefaler: Breathe, Shinola)

I morgen: storslått og skranglete sumpindie.

1 kommentar:

  1. Jepp !!!

    MYE bra på denne platen "A Strangers Confession" !

    THIRD BRIGADE er fra Skien og turnerer Norge på kryss og tvers for øyeblikket. På fredag 26.mars er det TRIBUTE, Sandnes som får besøk og lørdag 27.mars er det INSIDE, Bergen.

    Er du nærheten, så kom !!!!!!!!!!!!!!

    Hvis ikke, kontakt : klemanagement@gmail.com, så ordner vi en konsert i nærheten av deg !!

    Rock on !!!

    \m/

    SvarSlett

 
Bloggen Kim von Klev er en del av Kim von Klev-bloggene